divendres, 1 de juny del 2012

Entrevistem a Óscar, infermer d'un hospital de Gandia


He entrevistat a Oscar Payà Garcia. És infermer. Treballa a l’hospital Francesc de Borja de Gandia on porta  15  anys. I per això he decidit fer-li aquesta entrevista:

És molt difícil traure’s la carrera de medicina?-
Depèn. Jo, al fer infermeria no em va costar molt traure’m la carrera, però això no significa que siga la cosa més fàcil del mon. Si estudies, no té molta dificultat. Però hi ha diferents rames de la medicina que si que són bastant complicades com la neurologia, entre altres.

Com vas decidir que volia dedicar-te a la medicina?
Doncs jo ja volia estudiar-la de menut. El meu pare anava a caçar i portava conills. Aleshores, jo agarrava una navaixa o un ganivet i començava a investigar l’anatomia d’aquests éssers. En casa dels meus pares encara podríem trobar tots els meus apunts que em feia.

En quina universitat va estudiar?-
Vaig estudiar a la Universitat de Xest,  igual que la meua germana. Allí vaig aprendre moltíssim i vaig fer molt bones amistats. Si pots, vos recomane estudiar allí.

En quants hospitals ha treballat fins ara?
Sols en un, l’hospital Francesc de Borja però també he estat en centres de salut.

Alguna vegada ha tingut que fer la feina de un cirurgià?
Si, una vegada. Com el cirurgià és va retrasar vaig tindre que operar jo. Encara que no va ser molt difícil ja que sols tenia que extirpar un apèndix. Va ser una bona experiència però millor que no es torne a repetir. Cadascú que faça la seua feina.

 Se li ha mort alguna vegada una pacient en una operació?
Una vegada però no puc donar detalls; normes de l’hospital.
 
 Va aprovar les oposicions prompte?
Si, anava molt preparat i no va ser difícil. A més em van eixir quasi tot el que em sabia. Què sort vaig tindre!
 
Quina ha sigut l’anècdota més curiosa que li ha ocurrit?
Doncs la veritat és que anècdotes m’han passat poques però va hi haure una vegada que estava el cirujà operant una artèria del cor i li va caure el xicle que estava menjant-se dins del cos. Mare meua quin ensurt, però ho vam saber arreglar. 

Doncs fins ací ha estat la entrevista a Oscar Payà Garcia. Fins l’altra.
Marc Garcia Payà
1r ESOB

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada